សំណង

សំណង

ប្រសិនបើជនចាប់ចោទ ត្រូវបានរកឃើញថាមានទោសចំពោះឧក្រិដ្ឋកម្មដែលបានប្រព្រឹត្តឡើង ដើមបណ្តឹងរដ្ឋប្បវេណី អាចស្នើសុំ អ.វ.ត.ក. ចេញដីកាបង្គាប់ឱ្យផ្តល់សំណង។ សំណងនៅ អ.វ.ត.ក. ជាសំណងមិនមែនជាប្រាក់ទេ ប៉ុន្តែ ជាសំណងសមូហភាព និងសំណងផ្លូវចិត្ត1 មានន័យថា៖ ជាការទទួលស្គាល់ការរងទុក្ខ ការឈឺចាប់ ឬការខូចខាតដែលដើមបណ្តឹងរដ្ឋប្បវេណីបានជួបប្រទះ ដោយសារឧក្រិដ្ឋកម្មដែលជនជាប់ចោទនោះមានទោសជាការផ្តល់អត្ថប្រយោជន៍ជូនដើមបណ្តឹងរដ្ឋប្បវេណី ដើម្បីជួយសម្រាលការឈឺចាប់នេះ។សំណង “សមូហភាព” មានន័យថា ជាសំណងដែលផ្តល់អត្ថប្រយោជន៍ដល់ដើមបណ្តឹងរដ្ឋប្បវេណី ជាក្រុមជនរងគ្រោះរួមគ្នា ឬដើម្បីជាប្រយោជន៍ដល់សង្គមកម្ពុជាទាំងមូល ។ សំណង “ផ្លូវចិត្ត” មានន័យថា ជាសំណង“ជានិមិត្តរូប” ដែលមិនមែនជាសម្ភារៈ ឬថវិកានោះទេ។

ក្របខណ្ឌសំណងទាំងនេះ ទទួលស្គាល់ថា គម្រោងសំណងមួយចំនួន អាចចូលរួមចំណែកដល់ការស្តារនីតិសម្បទា ការចូលរួមសង្គមឡើងវិញ និងការស្តារឡើងវិញនូវសេចក្តីថ្លៃថ្នូររបស់ជនរងគ្រោះ។ តាមរយៈគម្រោងទាំងនេះ អាជ្ញាធរជាតិ ឬអន្តរជាតិ អង្គការមិនមែនរដ្ឋាភិបាល ឬម្ចាស់ជំនួយផ្សេងទៀត អាចផ្តល់ជំនួយជាថវិកា និងជំនួយក្នុងរូបភាពផ្សេងទៀតដើម្បីអនុវត្តគម្រោងសំណងនានា ដើម្បីបង្ហាញពីសាមគ្គីភាពជាមួយជនរងគ្រោះដោយសារឧក្រិដ្ឋកម្មរបស់របបខ្មែរក្រហម2

សំណុំរឿង ០០១

ដើមបណ្តឹងរដ្ឋប្បវេណីនៅក្នុងសំណុំរឿង ០០១ បានដាក់សំណើសុំសំណងចំនួន ៥ ដូចខាងក្រោម៖

ការចងក្រង និងផ្សព្វផ្សាយអំពីការសូមអភ័យទោសទាំងអស់របស់ ឌុច នៅក្នុងសវនាការ។​

សំ​ណើរ​​នេះ​ត្រូវ​បានទទួលយកដោយអង្គជំនុំជម្រះសាលាដំបូង3

ការបញ្ចូលឈ្មោះដើមបណ្តឹងរដ្ឋប្បវេណីទាំងអស់ក្នុងសាលក្រមស្ថាពរ

រួមទាំងការបោះពុម្ព និងការផ្សព្វផ្សាយ​​​សាលក្រម។

សំណើទាំងអស់នេះត្រូវបានទទួលស្គាល់ដោយអង្គជំនុំជម្រះសាលាដំបូង និងអនុវត្តដោយ អ.វ.ត.ក.4

សិទ្ធិទទួលបានការថែទាំសុខភាពដោយឥតគិតថ្លៃ

រួមមាន ការថែទាំសុខភាពផ្លូវចិត្ត ការថែទាំសុខភាពរាងកាយ និងការដឹកជញ្ជូនទៅមន្ទីរពេទ្យ។

ការផ្តល់ហិរញ្ញប្បទានកម្មវិធីអប់រំ

ទាំងនៅក្នុងសាលា និងសារមន្ទីរ ដែលផ្សព្វផ្សាយព័ត៌មានដល់ប្រជាជនកម្ពុជាអំពីឧក្រិដ្ឋកម្មដែលបានកើតឡើងក្នុងរបបខ្មែរក្រហម និង ជាពិសេស នៅ ស-២១។

ការសាងសង់បូជនីយដ្ឋាន និងរបងវត្ត និងការអភិរក្សបណ្ណសារនៅ ស-២១ ជើងឯក និង ព្រៃស

ព្រមទាំងនៅក្នុងសហគមន៍មូលដ្ឋានរបស់ដើមបណ្តឹងរដ្ឋប្បវេណី។

សំណើទាំងបីនេះ អង្គជំនុំជម្រះសាលាដំបូងមិនបានទទួលយកទេ5

សំណុំរឿង ០០២/០១

ដើមបណ្តឹងរដ្ឋប្បវេណី នៅក្នុងសំណុំរឿង ០០២/០១ បានដាក់សំណើសុំសំណងចំនួន ១៣ ដូចខាងក្រោម៖

ទិវាជាតិនៃការចងចាំ

ដើម្បីរម្លឹកដល់ជនរងគ្រោះ និងអ្នករស់រានមានជីវិតពីរបបខ្មែរក្រហមនៅក្នុងប្រទេសកម្ពុជា។

គម្រោងនេះអង្គជំនុំជម្រះសាលាដំបូងបានទទួលយក6

គម្រោងសាងសង់បូជនីដ្ឋានសាធារណៈនៅភ្នំពេញ

ដើម្បីរម្លឹកព្រឹត្តិការណ៍ដែលបានប៉ះពាល់ដល់ប្រជាជននៅទីក្រុងភ្នំពេញ ក្នុងខែមេសា ឆ្នាំ១៩៧៥ នៅពេលដែលអ្នករស់នៅទីក្រុងនេះត្រូវបានបង្ខំឲ្យបោះបង់​ផ្ទះសម្បែងរបស់ខ្លួនចោល។

គម្រោងនេះអង្គជំនុំជម្រះសាលាដំបូងបានទទួលយក7

ការព្យាបាលតាមរបៀបការចងក្រងជាសក្ខីកម្មជូនដើមបណ្តឹងរដ្ឋប្បវេណី

ដោយអនុញ្ញាតឲ្យ​ពួកគាត់​និយាយអំពីបទពិសោធន៍របស់ខ្លួន ដោយមានការគាំទ្រ និងជំនួយពីអ្នកជំនាញផ្នែកផ្លូវចិត្ត និងអានផ្នែកខ្លះនៃបទពិសោធន៍របស់ពួកគាត់នៅក្នុងពិធីបុណ្យជាសាធារណៈ ដែលធ្វើឡើងស្របតាមជំនឿសាសនា និងការអនុវត្តវប្បធម៌របស់ពួកគាត់។

គម្រោងនេះអង្គជំនុំជម្រះសាលាដំបូងបានទទួលយក8

ការបង្កើតក្រុមជួយខ្លួនឯងសម្រាប់ការស្តារនីតិសម្បទា

នៅក្នុងសហគមន៍មូលដ្ឋានដែលត្រូវបានសម្របសម្រួលប្រកបដោយវិជ្ជាជីវៈ សមាគមស្ម័គ្រចិត្តរបស់ប្រជាជនដែលជួបប្រជុំគ្នាដើម្បីលើកកម្ពស់សុខុមាលភាព អភិវឌ្ឍជំនាញទប់ទល់ និងជម្នះទុក្ខលំបាកជាមួយគ្នា។

គម្រោងនេះអង្គជំនុំជម្រះសាលាដំបូងបានទទួលយក9

ការតាំងពិព័រណ៍ជាអចិន្ត្រៃយ៍អំពីការជម្លៀសដោយបង្ខំ

នៅក្នុងសារមន្ទីរខេត្តចំនួន ៥ គឺក្នុងខេត្តបាត់ដំបង បន្ទាយមានជ័យ
កំពង់ធំ តាកែវ និង ស្វាយរៀង។

គម្រោងនេះអង្គជំនុំជម្រះសាលាដំបូងបានទទួលយក10

ការតាំងពិព័រណ៌ចល័ត ស្តីពីប្រវត្តិសាស្ត្រខ្មែរក្រហម និង អ.វ.ត.ក.

ដើម្បីលើកកម្ពស់ការអប់រំ និងបទពិសោធន៍ផ្ទាល់ខ្លួនរបស់ដើមបណ្តឹងរដ្ឋប្បវេណី ជាពិសេសអ្នកដែលទទួលរងការឈឺចាប់ដោយការផ្លាស់ទីលំនៅដោយបង្ខំ តាមរយៈការតាំងពិព័រណ៍តាមពហុប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយ។

គម្រោងនេះអង្គជំនុំជម្រះសាលាដំបូងបានទទួលយក11

ការបញ្ចូលជំពូកស្តីពីការជម្លៀសប្រជាជនដោយបង្ខំ និងទីតាំងសម្លាប់មនុស្សនៅទួលពោធិ៍ជ្រៃ ទៅក្នុង​សៀវភៅណែនាំសម្រាប់គ្រូបង្រៀន

“ការបង្រៀនអំពីប្រវត្តិសាស្រ្តកម្ពុជាប្រជាធិបតេយ្យ (១៩៧៥-១៩៧៩)” ដែលប្រើក្នុងកម្មវិធីអប់រំអំពីអំពើប្រល័យពូជសាសន៍។

គម្រោងនេះអង្គជំនុំជម្រះសាលាដំបូងបានទទួលយក12

ការសាងសង់មជ្ឈមណ្ឌលសិក្សាសន្តិភាព

នៅក្នុងភូមិសំរោងក្នុង ខេត្តបាត់ដំបង ជាកន្លែងដែលមានការសម្លាប់រង្គាលដោយខ្មែរក្រហមបានកើតឡើង ដើម្បីប្រែក្លាយអតីតកាលអវិជ្ជមាននៃទីតាំងនេះ ទៅជាកន្លែងវិជ្ជមានសម្រាប់ការរម្លឹក ការចងចាំ ការសន្ទនា និងការអប់រំ។

គម្រោងនេះអង្គជំនុំជម្រះសាលាដំបូងបានទទួលយក13

ការបោះពុម្ពកូនសៀវភៅបង្ហាញអំពីអង្គហេតុក្នុងសំណុំរឿង ០០២/០១ និងការចូលរួមរបស់ដើមបណ្តឹងរដ្ឋប្បវេណី

ក្នុងការប្រែក្លាយសំឡេងរបស់ដើមបណ្តឹងរដ្ឋប្បវេណីទៅជារឿងរ៉ាវជាលាយលក្ខណ៍អក្សរ និងជាស្នាដៃសិល្បៈគំនូរវិញ។

គម្រោងនេះអង្គជំនុំជម្រះសាលាដំបូងបានទទួលយក14

១០

ការបោះពុម្ព និងការចែកចាយសាលក្រមសំណុំរឿង ០០២/០១

ពេញលេញ និងជាសង្ខេបជូនដល់ដើមបណ្តឹងរដ្ឋប្បវេណី ។

គម្រោងនេះអង្គជំនុំជម្រះសាលាដំបូងបានទទួលយក15

11

ការបោះពុម្ពឈ្មោះដើមបណ្តឹងរដ្ឋប្បវេណីនៅក្នុងគេហទំព័រ អ.វ.ត.ក.

ដើម្បីទទួលស្គាល់ព្យសនកម្មដែលពួកគាត់បានរងទុក្ខ និងទទួលស្គាល់ការចូលរួមរបស់ពួកគាត់ក្នុងដំណើរការនីតិវិធី។

គម្រោងនេះអង្គជំនុំជម្រះសាលាដំបូងបានទទួលយក16

១២

ការសាងសង់បូជនីយដ្ឋានសម្រាប់រម្លឹកជាសាធារណៈ

រួមជាមួយនឹងសកម្មភាពនិយាយការពិត និងការអប់រំដែលពាក់ព័ន្ធ តាមរយៈដំណើរការពិគ្រោះយោបល់ជាមួយដើមបណ្តឹងរដ្ឋប្បវេណី សហគមន៍មូលដ្ឋាន និងអ្នកពាក់ព័ន្ធដទៃទៀតនៅទីតាំងនានាទូទាំងប្រទេសកម្ពុជា។

១៣

ការសាងសង់បូជនីយដ្ឋានសម្រាប់រម្លឹកដល់ជនរងគ្រោះរបបខ្មែរក្រហមដែលរស់នៅប្រទេសបារាំង

នៅក្នុងវត្ត Vincennes ក្នុងទីក្រុងប៉ារីស ដើម្បីផ្តល់កន្លែងមួយដែលជនរងគ្រោះ អ្នករស់រានមានជីវិត និងសាច់ញាតិអាចធ្វើពិធី និងជាកន្លែងនៃការចងចាំរបស់អ្នកដែលបានបាត់បង់ទៅនោះ។

គម្រោងនេះអង្គជំនុំជម្រះសាលាដំបូងមិនបានទទួលយកទេ17 18

សំណុំរឿង ០០២/០២

ដើមបណ្តឹងរដ្ឋប្បវេណី នៅក្នុងសំណុំរឿង ០០២/០២ បានដាក់សំណើសុំសំណងចំនួន១៨ដូចខាងក្រោម19

កម្មវិធីសិក្សាអំពីប្រវត្តិសាស្ត្រខ្មែរក្រហម

រួមបញ្ចូលនូវឯកសារសោតទស្សន៍សហសម័យ និងរឿងរ៉ាវរបស់ដើមបណ្តឹងរដ្ឋប្បវេណី។

គម្រោងនេះអង្គជំនុំជម្រះសាលាដំបូងបានទទួលយក20

ការអប់រំប្រវត្តិសាស្ត្រខ្មែរក្រហមតាមរយៈការបណ្តុះបណ្តាលនិងសិក្ខាសាលាសម្រាប់លោកគ្រូ អ្នកគ្រូ និងសាស្ត្រាចារ្យមហាវិទ្យាល័យ

ដើម្បីអប់រំយុវជនអំពីប្រវត្តិសាស្ត្រខ្មែរក្រហម និងបទពិសោធន៍របស់ដើមបណ្តឹងរដ្ឋប្បវេណី។

គម្រោងនេះអង្គជំនុំជម្រះសាលាដំបូងបានទទួលយក21

គម្រោងអន្តរព័ត៌មាន “អណ្តើកក្លាហាន”

ដើម្បីលើកកម្ពស់ការយល់ដឹងអំពីប្រវត្តិសាស្ត្រ និងភាពក្លាហានរបស់ដើមបណ្តឹងរដ្ឋប្បវេណី តាមរយៈការអប់រំសិស្សានុសិស្ស និងលើកទឹកចិត្តឱ្យមានកិច្ចសន្ទនាអន្តរជំនាន់​រវាងយុវជន និងដើមបណ្តឹងរដ្ឋប្បវេណី។

គម្រោងនេះអង្គជំនុំជម្រះសាលាដំបូងបានទទួលយក22

គម្រោងប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយសហគមន៍ អំពីប្រជាជនចាមក្នុងរបបខ្មែរក្រហម

រួមមានភាពយន្ត ពហុប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយ ការតាំងពិព័រណ៍ គេហទំព័រ និងប្លុក។

គម្រោងនេះអង្គជំនុំជម្រះសាលាដំបូងបានទទួលយក23

ផ្កាស្លាក្រោមអង្គការ៖ ការបង្កើតរបាំបុរាណ និងការតាំងពិព័រណ៍

អំពីការរៀបអាពាហ៍ពិពាហ៍ដោយបង្ខំ ការលើកកម្ពស់ការយល់ដឹងជាសាធារណៈ ការស្វែងយល់ និងការពិភាក្សាអំពីបទបញ្ជាស្តីពីការរៀបអាពាហ៍ពិពាហ៍ក្រោមរបបខ្មែរក្រហម។

គម្រោងនេះអង្គជំនុំជម្រះសាលាដំបូងបានទទួលយក24

លើកកម្ពស់ការយល់ដឹងអំពីការប្រព្រឹត្តលើជនជាតិភាគតិចវៀតណាម និង ចាម ក្នុងអំឡុងរបបខ្មែរក្រហម

តាមរយៈវេទិកា ការតាំងពិព័រណ៌ និងរឿងប្រលោមលោកគំនូរ ដើម្បីផ្តល់ឱកាសឱ្យដើម​បណ្តឹងរដ្ឋប្បវេណីពិភាក្សា និងចងក្រងនូវបទពិសោធន៍របស់ពួកគាត់ក្រោមរបបខ្មែរក្រហម និងលើកកម្ពស់ការយល់ដឹងជាសាធារណៈអំពីមូលហេតុ និងផលវិបាកនៃអំពើហិង្សា និងការរើសអើងជនជាតិភាគតិច លើកឡើងអំពីផ្នត់គំនិត និងលើកកម្ពស់ការប្រឆាំងនឹងការរើសអើង។

គម្រោងនេះអង្គជំនុំជម្រះសាលាដំបូងបានទទួលយក25

ការបោះពុម្ពរឿងរ៉ាវមិនធ្លាប់បានគេដឹងរបស់ដើមបណ្តឹងរដ្ឋប្បវេណីក្នុងសំណុំរឿង ០០២/០២

ដែលមិនមានឱកាសថ្លែងនៅចំពោះមុខអង្គជំនុំជម្រះសាលាដំបូង ជាការផ្តល់ឱកាសក្នុងការចងក្រងឯកសារ និងផ្សព្វផ្សាយបទពិសោធន៍របស់ពួកគាត់ ទទួលស្គាល់ភាពជាជនរងគ្រោះ និងការឈឺចាប់របស់ពួកគាត់។

គម្រោងនេះអង្គជំនុំជម្រះសាលាដំបូងបានទទួលយក26

ពេលវេលាដែលត្រូវចងចាំ៖ ការប្រកួតប្រជែងតាក់តែងបទចម្រៀង ឆ្នាំ២០១៦ របស់យុវជនទាក់ទងនឹង​ការចងចាំនៅកម្ពុជា

ការ​រួម​បញ្ចូល​ការ​និពន្ធ​បទ​ចម្រៀង និង​ការ​សម្តែង​ ជាមួយ​នឹង​ការ​សន្ទនា​អន្តរជំនាន់​រវាង​យុវជន និង​ដើម​បណ្តឹង​រដ្ឋប្បវេណី។

គម្រោងនេះអង្គជំនុំជម្រះសាលាដំបូងបានទទួលយក27

ផ្ទាំងគំនូដើម្បីការចងចាំអំពីក្រាំងតាចាន់

ដោយនិស្សិតសាកលវិទ្យាល័យ ដោយប្រើរឿងរ៉ាវរបស់អ្នករស់រានមានជីវិត ដើម្បីបង្កើតការតាំងពិព័រណ៌ អមដោយកូនសៀវភៅរម្លឹកដល់ដំណើរការនៃការបង្កើតផ្ទាំងគំនូ​ដើម្បីការចងចាំ។

គម្រោងនេះអង្គជំនុំជម្រះសាលាដំបូងបានទទួលយក28

១០

ការចូលមើលជាសាធារណៈ និងឥតគិតថ្លៃនូវកំណត់ត្រាតុលាការ និងសម្ភារៈរបស់ដើមបណ្តឹងរដ្ឋប្បវេណី

នៅមជ្ឈមណ្ឌលតម្កល់ឯកសារច្បាប់ពាក់ព័ន្ធ អ.វ.ត.ក. ។

គម្រោងនេះអង្គជំនុំជម្រះសាលាដំបូងបានទទួលយក29

១១

ផ្តល់ការព្យាបាល និងការផ្សះផ្សាសម្រាប់អ្នករស់រានមានជីវិត តាមរយៈអន្តរាគមន៍ផ្នែកចិត្តសាស្ត្រ

ដោយការផ្តល់លទ្ធភាពទទួលបានសេវាសុខភាពផ្លូវចិត្ត ការនិយាយការពិតនិងការផ្សះផ្សា និងការអភិវឌ្ឍសមត្ថភាពសម្រាប់បុគ្គលិកគម្រោងក្នុងសហគមន៍គោលដៅនីមួយៗ។

គម្រោងនេះអង្គជំនុំជម្រះសាលាដំបូងបានទទួលយក30

១២

ការអប់រំផ្នែកច្បាប់ និងសិទ្ធិពលរដ្ឋដល់ដើមបណ្តឹងរដ្ឋប្បវេណីជាជនជាតិភាគតិចវៀតណាម

តាមរយៈការពិគ្រោះយោបល់សហគមន៍ ការផ្សព្វផ្សាយ សិក្ខាសាលាអប់រំ និងការផលិតសម្ភារផ្សព្វផ្សាយ ដើម្បីអនុញ្ញាតឱ្យដើមបណ្តឹងរដ្ឋប្បវេណីយល់កាន់តែច្បាស់អំពីឋានៈផ្លូវច្បាប់របស់ពួកគាត់ក្រោមច្បាប់កម្ពុជា។

គម្រោងនេះអង្គជំនុំជម្រះសាលាដំបូងបានទទួលយក31

១៣

លើកកម្ពស់សុខភាព និងសុខុមាលភាពផ្លូវចិត្តរបស់ដើមបណ្តឹងរដ្ឋប្បវេណី និងបុគ្គលចាស់ជរាដែលងាយរងគ្រោះក្នុងប្រទេសកម្ពុជា

តាមរយៈការជួយដើមបណ្តឹងរដ្ឋប្បវេណីដែលមានវ័យចំណាស់ក្នុងការទទួលបានសេវាថែទាំសុខភាព រួមមានការថែទាំសុខភាពបឋម ការពិនិត្យសុខភាព ការផ្តល់ការអប់រំសុខភាពផ្លូវចិត្តនៅកម្រិតសហគមន៍ និងការគាំទ្រជីវភាព។

គម្រោងនេះអង្គជំនុំជម្រះសាលាដំបូងបានទទួលយកដោយផ្នែកខ្លះ32

14

គម្រោងសារព័ត៌មានសហគមន៍អំពីប្រជាជនជាតិដើមភាគតិចក្រោមរបបខ្មែរក្រហម

តាមរយៈការផលិត​ភាពយន្តឯកសារ និងវីដេអូសក្ខីកម្មរបស់ដើមបណ្តឹងរដ្ឋប្បវេណីជនជាតិដើមភាគតិច អំពីបទពិសោធន៍របស់ពួកគេក្នុងរបបខ្មែរក្រហម។

គម្រោងនេះអង្គជំនុំជម្រះសាលាដំបូងមិនបានទទួលយកទេ33